Levering

Levering

Find svar på spørgsmål til levering

Spørgsmål og svar

Inden levering

Hvad koster levering af min ordre?

Leveringsprisen starter som udgangspunkt fra 69 kr. og vil derefter stige, såfremt der lægges flere varer i kurven.

Leveringsprisen afhænger ikke af, hvor leveringsadressen er, men af flere faktorer bl.a. af selve varen, antallet og størrelse på varerne. Dog gør vi opmærksom på, at vi som udgangspunkt ikke kan levere til ikke brofaste øer.

Kantstenslevering er, når en vare leveres på palle og bliver leveret til kantstenen. Det koster mindst 399 kr. Det vil fremgå på produktsiden, hvis produktet leveres på palle/med kantstenslevering.

Leveringstiden for pallevarer er 1-2 uger fra bestillingsdatoen.

Den endelige leveringspris finder du ved checkout.

Kan jeg selv hente varer hos jer?

Det er ikke muligt selv at hente varer hos os.

Vivas.dk er en online webshop, der formidler salg af over 800.000 eksklusive produkter, som vi importerer direkte fra forskellige producenter, og som kun sælges online.

Det giver os en besparelse, som vi deler med vores kunder, og vi kan derfor tilbyde alt til bolig og have til konkurrencedygtige priser.

Flere af vores varer sendes direkte fra fjernlagre hos de forskellige samarbejdspartnere, derfor er det ikke muligt at afhente bestillinger fra adressen i Odense.

Kan jeg vælge en specifik leveringsdato?

Det er ikke muligt at vælge en specifik leveringsdato eller at reservere en vare på forhånd.

For at give vores kunder en ultimativ brugeroplevelse bliver de fleste bestillinger hurtigt sat i værk.

Derfor sendes ordren afsted hurtigst muligt, når du opretter en bestilling hos os. Standard leveringstiden er 4-8 hverdage, med forbehold for evt. uforudsete forsinkelser.

Hvor hurtigt kan I levere min ordre?

Vores leveringstid er som udgangspunkt 4-8 hverdage.

Hvor mange pakker bliver min ordre leveret i?

Vi bestræber os på, at ordrer bliver sendt i færrest mulige pakker, for at kunne holde fragtomkostningerne nede, men også af hensyn til miljøet.

Når din ordre er afsendt, vil du få besked om pakkenumrene på mail, således at du kan spore din forsendelse undervejs.

Leverer I til ikke-brofaste øer?

Da vi sender mange af vores produkter direkte fra fjernlagre hos de forskellige samarbejdspartnere, har vi desværre en distributionsaftale lige nu, der gør, at vi ikke kan levere til ikke-brofaste øer. Vi arbejder altid på at udvide og forbedre vores aftaler, så vi forhåbentlig snart kan levere til hele Danmark.

Selve leveringen

Hvordan kan jeg spore min ordre?

Du vil løbende blive opdateret via e-mails og sms'er, når vi har afsendt din ordre. Har du ikke modtaget besked fra os, kan det skyldes, at mail- eller sms-leveringer har fejlet.  Du kan dog altid følge din ordre på siden vivas.dk/status

Kan pakken stilles på min adresse?

Hvis det ønskes, at pakken bliver stillet på adressen, kan du udfylde en fuldmagt. Dette skal gøres via fragtselskabets hjemmeside, da det er en særaftale mellem fragtselskabet og kunden.

Hvis der ikke er en fuldmagt, og du ikke kan være hjemme på tidspunktet for leveringen, vil pakken som udgangspunkt blive leveret til en pakkeshop.

Du vil typisk modtage en sms eller en seddel i din postkasse med nærmere oplysninger om hvor du kan afhente pakken. 

Kan jeg nå at ændre leveringsadressen på min ordre?

Det kan være svært at ændre leveringsadressen på din ordre hvis den allerede er pakket og klar til afsendelse eller er på vej.

Hvis du allerede har modtaget en mail fra os med ordrestatus "Behandles" eller "Afsendt", så er din ordre allerede på vej til dig og kan adressen ikke ændres.

Hvis du har fået tilsendt pakkenummer, så vil det være hurtigst at kontakte fragtfirmaet og bede dem om at ændre leveringsadressen. 

Kan I sende til pakkeshop, så jeg selv kan afhente min ordre?

Vi sender alle vores varer som hjemmeleveringer, og vi kan derfor ikke sende direkte til pakkeshop. 

Hvis der ikke er nogen hjemme på leveringstidspunktet, vil pakken som udgangspunkt blive leveret til et afhentningssted, medmindre der er givet fuldmagt til at pakken må stilles. 

Du vil typisk få en sms eller en seddel i din postkasse med nærmere oplysninger om, hvor du kan afhente pakken.

Jeg var hjemme, men pakken er leveret til pakkeshop

Vi beklager, hvis fragtfirmaet ikke har været forbi adressen, selvom de skriver de har.  Da fragtfirmaet blot er et eksternt firma, som leverer pakker for os, kan vi ikke påvirke leveringsforløbet. Der er desværre ikke så meget, vi kan gøre, når først en pakke er leveret i en pakkeshop til afhentning. Vi kan heller ikke trække pakken tilbage.

Prøv evt. at kontakte fragtfirmaet for at høre årsagen og spørge, om de kan genlevere til din adresse.

Tilbyder I indbæring og montering?

Da vores produkter leveres med eksterne fragtfirmaer eller via pallelevering, er det desværre ikke muligt for os at tilbyde indbæring, opbæring eller montering af produkterne.

Hvor er resten af min ordre?

Da vores varer bliver sendt fra forskellige samarbejdspartnere i Europa, kan det godt forekomme, at din ordre bliver leveret i flere omgange.

Dette kan du holde øje med via de pakkenumre, du modtager. 

Hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om ovenstående, er du velkommen til at skrive til os i chatten, vælg "Efter køb" > "Spørgsmål til levering" > "Hvor er min ordre?"

Har du brug for yderligere hjælp?

Udfyld kontaktformularen. Vi bestræber os på, at kunne besvare din henvendelse indenfor 48 timer

Skriv til os

(Hurtigere sagsbehandling)
Spring ventetiden over og brug vores kontaktformular for hurtigere hjælp

CHAT

Mandag-Søndag: 24/7

Kundeservice åbningstider:

Mandag08:00  - 16:00
Tirsdag:  08:00  - 16:00
Onsdag:  08:00  - 16:00
Torsdag08:00  - 16:00
Fredag:   08:00  - 15:00
Lørdag:   Lukket
Søndag:  Lukket